handslag

Digitalisering underlättar följesedelshantering för Betongindustris kunder

Betongindustri erbjuder sina kunder och medarbetare en effektiviserad, säker och hållbar hantering av följesedlar, provtagningsdokument, certifikat och protokoll. Genom att digitalisera dokumenthanteringen och samla allt på ett och samma ställe, sparas tid, resurser och miljö. 

– Kundportalen är en plattform för dina följesedlar kopplade till din arbetsplats eller ditt projekt. Att digitalisera de här delarna ökar resurs- och miljöbesparingen samtidigt som hanteringen blir enklare för alla, säger Jennifer Baser, marknadskoordinator på Betongindustri. 

Digitalisering ger struktur och ordning 

Följesedlar, certifikat och dokument som berör arbetsplatsen, till exempel provtagning och protokoll kan laddas upp av Betongindustri i kundportalen. Där finns de tillgängliga för efterkontroller och sammanställningar. Framöver ska även digitala pumpföljesedlar kunna laddas upp i portalen. 

– Vi hanterar cirka 300 000 följesedlar i kundportalen och gör hundratals provtagningar per år, vilka nu enkelt kan hanteras digitalt. Du kommer fortfarande få ett mejl som indikerar att din följesedel laddats upp. Är du även användare av BetongOnline får du ett sms som i realtid meddelar när din leverans anländer till arbetsplatsen, säger Jennifer Baser. 

Alla vinner på att använda portalen 

Kristoffer Di Cecca är Kundtjänstchef på Betongindustri Syd. Han arbetar med att implementera kundportalen och göra den tillgänglig för alla användare. För dem som administrerar upp till 100 följesedlar i veckan blir kundportalen en stor tidsbesparare förklarar han. 

 – Vi kommer närmare kunden och informationen blir mer tillgänglig. För våra kunder med stora projekt är det här en riktig fördel och vi kan istället lägga fokus på bättre support och service, säger Kristoffer Di Cecca. 

Ännu en fördel är sökbarheten. Du kan kategorisera dina följesedlar efter datum, order eller arbetsplatsnummer. 

– I en vidareutveckling ska även orderbekräftelser in i portalen så att du enkelt kan jämföra dem mot fakturor. Det här är ett välkommet komplement i vårt pågående digitaliseringsarbete, avslutar Jennifer Baser. 

Enkelt att komma igång  
  • Att skapa en profil i kundportalen är enkelt. Du behöver inloggningsuppgifter som tillhandahålls av Betongindustri. Mejla: info@betongindustri.se. Du kan också ringa vår kundtjänst på telefon 046-280 56 20, region syd på telefon 040-36 15 20, eller prata med din säljkontakt för att komma igång. 

  • Du loggar in med din e-postadress som användarnamn och ett personligt lösenord. Väl inne kan du enkelt, utefter unika arbetsplatsnummer för respektive arbetsplats, hantera och se dina följesedlar. 

Vår digitala kundresa börjar här.
 

Till kundportalen